söndag 20 maj 2007

Mera rötter åt folket

Så här när det är långhelg kan man ju alltid passa på att fixa lite i trädgården. Vi har pratat om att göra om ena hörnet mot grannen där grönsakslandet ligger. Från början var det ockuperat med två enorma "röda" buskar samt en hel del ogräs. Tanken är att få dit lite syrener (så man kan känna någon annan doft i trädgården en grannens matkompost, bläk!) samt att så gräs. Halva grönsakslandet ska alltså ersättas med gräs. Sagt och gjort, bara att börja gräva!

Jag tog tyvärr ingen före-bild så jag fick hämta nedan från april-arkivet.


Efter ett par timmars idogt grävande och mycket svärande så behövdes det lite experthjälp med att få bort en "något större" rot från ett icke-existerande träd som antaligen stått hos grannen tidigare.



Den där planteringen fixade ju inte till sig själv på en dag så jag bestämde mig för att vila lite och gå och fota lite i övriga trädgården.

Alpklematis nummer 1, översållad med blommor. Synd att den är så "risig" nedtill...




Alpklematis nummer 2, också den översållad med blommor!



Framsidan. Och, jag har äntligen kommit på vad vår oidentifierade växt är för något. JÄTTERAMS. Det är en liljeväxt som kommer med dessa fjäderplymliknande ställningar och blommar med vita blommor. Den ska tydligen dofta jättegott. Trevligt!


Dagens dammbild. Kolla in alla funkior som har börjat poppa upp...

Inga kommentarer: